تاریخچه

همواره در حال رشد


کانون موسیقی تخصصی چاهی با هدف ارتقا سطح آموزش موسیقی در سال ۱۳۸۹ با مدیریت مازیار چاهی فعالیت خود را در منطقهٔ ۲ شهر تهران آغاز کرده است. در همین راستا این مرکز همواره سعی داشته تا بهره گیری از اساتید مجرب ودانش آموختگان این عرصه و با همکاری برجسته‌ترین آکادمی‌های بین المللی دنیا، هنرجویان خود را با این هنر آشنا و زمینه‌های رشد و پیشرفت آن‌ها را فراهم آورد. از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت کانون در این مدت می‌توان به تغییر متد‌ها و منابع آموزشی مرسوم در سیستم آموزشی ایران (به علت قدیمی بودن روش‌ها) و جایگزین کردن آن‌ها با متدهای روز جهانی و با بهترین استاندارد‌ها نام برد که بسیاری از این منابع و کتاب‌ها و جزوات در حال حاضر به صورت انحصاری در کانون موسیقی چاهی قابل ارائه می‌باشد. هدف اصلی کانون از‌‌ همان آغاز فعالیت، هدایت و حمایت هنرجویان تا پایان دوران آموزشی و پس از آن، برای انتخاب مسیر درست در جهت تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای در دنیای موسیقی می‌باشد.

درباره مدیریت

مازیار چاهی

مازیار چاهی که خود یکی از افراد بنام در زمینه آموزش و اجرای موسیقی کشور می‌باشد و سابقهٔ اجراهای گوناگونی به همراه برجسته‌ترین گروه‌های موسیقی کشور در داخل و خارج از کشور را داشته و سرپرستی و مدیریت گروه‌های فراوانی از جمله اهورا، چکامه، نوا جاویدان، طرب، نغمه آوا وگروه کانون موسیقی چاهی و… را دارا می‌باشد و مدیریت مجموعه را عهده دار هستند.

وی فعالیت موسیقی خود را از سال ۱۳۶۹ با سازهی تنبک و دف آغاز نموده و در به مرور زمان به نوازندگی سازهایی همچون درامز و تومبا نیز پرداخته است. ایشان در طی این مسیر از محضر اساتید گرانقدری همچون آقایان نادری، باعزم، محمد اسماعیلی، بیژن کامکار، هوشنگ کامکار، مصطفی پورتراب، زنده یاد دبیری، سرکار خانم دکتر افسری، گروس لدر، جراد فالک و… بهره برده است.